Welkom op de homepage
van de Landelijke
Catering & Hospitality H*in*k*n Nederland

 
 

Coffeetender!

Kijk aan, Neerland’s Heerlijke Helderste doet aan VOC-mentaliteit in deze bange dagen van economische recessie. Biergigant Heineken gaat de concurrentiestrijd aan met koffiebrander Douwe Egberts. Niet met 20 cl flesjes slokjes bier die zes euro het stuk kosten en ook niet met alcoholvrije mixdrankjes voor de Bob, neen, met gebrande bonen en gedroogde blaadjes.

That’s right, de brouwers van weleer willen de vaderlandse horeca bestormen met koffie en thee, weet de Volkskrant vandaag te melden. Bazar moet het nieuwe Heineken koffie en thee-merk gaan heten. En Bazar gaat Douwe Egberts (marktbeheerser op horecakoffiegebied) he-le-maal kapot maken.

Totaalpakket

Heineken zelf spreekt over "een totaalpakket voor de horeca, die behoefte heeft aan één leverancier voor koude en warme dranken". Die koffie en thee gaan uiteraard heerlijk en helder smaken zoals u dat gewend was.

Over de ontwikkeling van de koffie heeft Heineken maarliefst twee(!) hele jaren gedaan. Waarom het twee jaar duurt om bonen te plukken en daar wat heet water over te gieten in een filtertje is niet helemaal duidelijk, maar Heineken zelf houdt het er op dat ze "nou eenmaal een bierbrouwer zijn en geen koffiebrander". Opzich zit daar wel wat in. Een goede hopverstoker is niet meteen een briljante barista.

Mild, medium en dark roast

Of Bazar een succes gaat worden weet niemand. Heineken kan of wil niet zeggen hoeveel horeca-ondernemers al geinteresseerd zijn in Heineken koffie en thee. Wel wil Heineken graag alle relevante propagandainformatie kwijt:

De koffie komt in de smaakjes mild, medium en dark roast, de thee komt in elf varianten, waaronder ongetwijfeld earl grey, munt, sterrenmix en rooibos (maar dan onder een fancy naam) omdat het vrouwelijke gedeelte van de zuidas ook graag wat warms wil drinken, voordat het rond vijf uur een groene Heineken longneck aan de mond zet, eventueel in combinatie met wat vlammetjes en fingerfoodtapa’s.

Douwe Egberts was niet voor commentaar bereikbaar. Heineken ook niet.

(Allemaal griep natuurlijk. Het heerst…)

 

 <BGSOUND SRC="mp3">

 

 

 

                  



 

Home

 

Cateringkater

 

Klik hier voor het uitleg over de rechtzaak en bodemprocedure



                               

Copyright